четвъртък, 7 ноември 2013 г.

10 избрани впечатления за Крум Дерменджиев от книгата за посетители в изложбената зала :

                      Гоце Делчев от Крум Дерменджиев.

1. "До днес все съм мислил че познавам творчеството на Крум Дерменджиев. Днес разбрах, че малко съм знаел. Възхитен съм от видяното в къщата музей. Това са късове красота от нашата история. Защо толкова малко са българи като Крум Дерменджиев – патриот и великaн творец ? Горд съм че познавам Крум Дерменджиев. Дерзай, бай Круме !"  Иван Деев /председател на читалище „Добри Чинтулов” 26.02.2003г.

2. Радвам се, че отново съм имала възможност да се видя с най-даровития скулптор на образите на героите! Пожелавам Ви дълъг живот и много успехи!`   Мерсия Макдермот /британска историчка, писателка, чуждестранен член на Българската академия на науките, доктор хонорис кауза на Софийския университет от 2007 година /01.10.2003г.

3.`С възхищение и преклонение пред таланта на Крум Дерменджиев. Отечеството няма да загине, докато има такива синове като него.`                               

Иван Гранитски /журналист, критик и издател/ 21.01.2004г.


4.`Възхитен съм от личността на Крум Дерменджиев. За първи път в живота си разбрах какво нещо е да работиш за България и най-вече за Благоевград и Пиринска Македония. Пожелавам на големият скулптор още дълги години да бъде жив и здрав, за да твори! `                                Венцислав Китов, пом.директор на IХ ОУ `Христо Ботев` 30.05.2000г.

5. С много уважение и топли чувства за един велик творец и пазител на българщината.`                  

От VIII г. на НХГ Благоевград, 02.12.2003г.

6.`Бай Крум Дерменджиев и неговото творчество са голямото богатство на пиринският край на Благоевград и на България. Горд съм че мога да се нарека негов съвременник.`                                  

адвокат Любомир Коцев 25.02.2003г.

7.`Бай Крум Дерменджиев е от породата личности които вече рядко се срещат! Той носи възрожденският дух на своето семейство и с талант и велик труд осъществява себе си и духа на българина без значение в какво време живее. Поклон пред труда му и големите портрети които прави.      С уважение: Христо Бараковски` /дърворезбар, художник/ 28.08.2002г.

8. `Работил съм при майстора в продължение на 8 години с прекъсване и след 15 години, отново видях творбите на скулптора Крум Дерменджиев, много повече на брой и по-майсторски сътворени.И аз имам скулптурни работи, които мнозина ми харесват,капризен съм и критичен,както към своите работи,така също и към другите ,но когато видях четирите зали и двора препълнени със творбите малка пластика и монументална,овладян от творческата магия,само гледам и се възхищавам от необикновеният пантеон на българското изкуство! `  Стоян Коларов от Бургас /скулптор и певец/ 09.09.1999г.

9.`Скулптурна галерия `Крум Дерменджиев` - обобщен художествен образ на вечното във времето!        

Любен Лазаров /преподавател в ЮЗУ/, 03.08.1999г.

10. `Възхитени сме от таланта на един човек толкова еднакъв и същевременно толкова различен от всички нас. Малцина имат таланта, желанието и привилегията да оставят за бъдещите поколения част от себе си и историята. Малцина могат да вдъхнат живот на неживата материя.          

С уважение: проф.Явор Ичков, Петър Начев, Димитър Янакиев` 01.08.1999 г.                                                                                        

* забележка : Цялата книга за впечатления съдържа над 180 попълнени страници с  впечатления, поради което не е възможно технически да се публикуват всички.

Селектирал цитатите : Борис Дерменджиев


Крум Дерменджиев